Povijest škole
Osnovna škola “Vladimir Nazor” Škabrnja kroz desetljeća postojanja bila je središte obrazovanja i zajedništva u Škabrnji. Od svojih početaka do danas, škola je prošla kroz brojne promjene, uključujući obnovu nakon Domovinskog rata, modernizaciju nastave i uvođenje inovativnih tehnologija. Danas je ponosna na svoju tradiciju, ali i na suvremeni pristup učenju i međunarodna postignuća.

1875.
Javna pučka škola u Škabrnji počela je s radom 1875. Prvi učitelj bio je don Blaž Cvitković. U to vrijeme školovanje nije bilo obvezno, a nastava se održavala u skromnim uvjetima, često u privatnim kućama ili improviziranim prostorima. Školu su u početku pohađala samo muška djeca od sedam do dvanaest godina života, a od 1893. nastavu pohađaju sva dorasla muška i ženska djeca iz Škabrnje, Prkosa i Zemunika Gornjeg.

1914.
Tijekom Prvog svjetskog rata (1914. – 1918.) nastava je bila prekinuta zbog ratnih okolnosti. Neposredno nakon rata, školstvo se suočilo s još jednom velikom krizom – epidemijom španjolske gripe (1918. – 1920.), koja je pogodila i Škabrnju. Zbog velikog broja oboljelih i smrtnosti među stanovništvom, nastava se nije održavala do sredine dvadesetih godina kako bi se spriječilo širenje bolesti.

1941.
Tijekom Drugog svjetskog rata (1941. – 1945.), nastava se nije odvijala zbog ratnih razaranja i nesigurnosti. Školski objekt bio je oštećen, a obrazovni sustav gotovo potpuno obustavljen. Nakon završetka rata, škola je obnovljena, a obrazovanje je postalo obvezno za svu djecu. Godine 1961. osnovana je Osnovna škola “Vladimir Nazor” s područnim školama Prkos, Galovac i Gorica.

1974.
Zbog porasta broja učenika i novih pedagoških standarda, 1974. godine izgrađena je nova školska zgrada. Ova moderna škola omogućila je kvalitetnije obrazovanje, bolje uvjete za učenike i nastavnike. Šezdesetih i sedamdesetih godina 20. stoljeća, škola je imala najviše učenika, oko 450. Osamdesetih godina bilježi se pad broja upisane djece, a 1991. godine škola je brojala 257 učenika, a Područna škola u Prkosu imala je 22 učenika.

1991.
Domovinski rat donio je jedno od najtežih razdoblja u povijesti škole i Škabrnje. Dana 18. studenoga 1991. godine, tijekom brutalne srbočetničke agresije, Škabrnja je pretrpjela strašna razaranja. Školska zgrada bila je teško oštećena, a nastava potpuno prekinuta. Učenici i nastavnici bili su raseljeni, a škola je nastavila djelovati u progonstvu. Rat je ostavio dubok trag, no unatoč tragediji, Škabrnjani nisu izgubili nadu u obnovu i povratak.

1997.
Nakon završetka rata i povratka stanovništva, započela je obnova škole. Školska zgrada je u potpunosti obnovljena 1997. godine, a zgradu je otvorila ministrica obrazovanja Ljilja Vokić. Obnovom zgrade učenici su ponovno dobili priliku za obrazovanje u svom rodnom mjestu.

2018.

Leonarda Škara

Ivana Ražov
Međunarodno priznanje – Zayed Sustainability Prize 2018.
Jedan od najvećih uspjeha škole postignut je 2018. godine, kada je škola osvojila prestižnu međunarodnu nagradu za održivi razvoj Zayed Sustainability Prize s projektom “Sretna škola plave ekonomije”.
Ova prestižna nagrada dodijeljena je školi zbog inovativnog pristupa održivom razvoju i ekološkoj svijesti.
Nagradu je primila učenica Leonarda Škara u škabrnjskoj narodnoj nošnji, a snjom u pratnji su bili učiteljica Ivana Ražov i vanjska suradnica na projektu Ina Matijević.
Dobivena sredstva uložena su u:
– nabavu školske opreme,
– izgradnju solarne elektrane snage 30 kW,
– kupnju električnog automobila za potrebe škole.
Ovim projektom škola je postala primjer ekološki osviještene obrazovne ustanove i inspiracija drugim školama u Hrvatskoj i regiji.
Škola u 21. stoljeću – razvoj i inovacije
Danas Osnovna škola “Vladimir Nazor” Škabrnja ima 164 učenika i prati suvremene obrazovne trendove.
Škola danas raspolaže informatičkom učionicom, knjižnicom, sportskom dvoranom i vanjskim igralištem. U planu je dogradnja škole s kojom bi dobili novu i veću informatičku učionicu, veću knjižnicu i čitaonicu te nastavničke kabinete. U planu je proširenje postojeće školske kuhinje. Realizacijom nadogradnje i proširenja, škola bi zadovoljila uvijete za prelazak na cjelodnevnu nastavu, čiji početak je najavljen za školsku godinu 2027./28.
Uz redovnu nastavu, učenicima su dostupni brojni izvannastavni programi, terenske nastave, kulturne i sportske aktivnosti te ekološki projekti.